A Walkers Baked chipsek ezentúl papírzacskókban kerülnek forgalomba, mert a PepsiCo ezzel igyekszik csökkenteni a csomagolásban használt szűz műanyagok felhasználását. Egy sikeres kísérletet követően a Walkers bejelentette, hogy új, papírzacskókat vezet be az összes Walkers Baked multipack csomaghoz. A vállalat becslései szerint a lépés évente 180 tonnával csökkenti a külső csomagoláshoz használt új műanyag felhasználását.
Megszokott arculat, új ruhában
A Walkers 1989 óta a PepsiCo tulajdonában van, és Nagy-Britannia legnépszerűbb sós rágcsálnivaló márkája, amely a 2023. május 13-ig tartó üzleti periódusban a sós rágcsálnivalók piacán, 22,1%-os mennyiségi és 26,5%-os értékbeli részesedéssel rendelkezett.
Termékei közé tartozik a French Fries, a Monster Munch, a Quavers és a Walkers Baked termékcsalád, amelyek mindegyike az új papír külső tasakot kapja.
A PepsiCo Positive egészségügyi- és fenntarthatósági átalakítási stratégiájának részeként a Walkers papírtasakja teljes körűen újrahasznosítható lesz, a házhoz menő, szelektív hulladékgyűjtés által az Egyesült Királyságban.
Bevezetése egy, az Egyesült Királyság 800 Tesco áruházában végzett kísérletet követ, amely 2023 márciusában kezdődött, és a hírek szerint pozitív visszajelzéseket generált.
Ez a csomagolás egy újabb lépést jelent a PepsiCo Europe azon célja felé, hogy 2030-ra megszüntesse a szűz fosszilis alapú műanyag alkalmazást, a ropogós- és snack termékek zacskóinak esetében, valamint a PepsiCo azon globális cél érdekében, hogy 2040-re elérjék a nettó nulla kibocsátást.
Gareth Callan, a PepsiCo UK és Írország fenntartható csomagolásért felelős vezetője elmondta, hogy folyamatosan új módszereket dolgoznak ki a csomagolások terén, a szűz műanyag kivezetésére. Izgalmas látni, hogy a papírcsomagolás sikeres próbája országos bevezetést eredményezett. Ebben a piaci léptékben az új csomagolás óriás mértékben csökkenti a szűz műanyag mennyiségét, miközben segít csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást is.
A PepsiCo 2019 óta összességében növekedést tapasztalt a környezetvédelmi aggályok bejelentések terén, annak ellenére, hogy 2021-ben a bejelentések száma jelentősen csökkent. A PepsiCo Positive szintén két éve történt bevezetését követően, a prioritások újra a környezetvédelmi aggályok irányába tolódtak el.
Forrás: www.packaging-gateway.com