fbpx

A Toyota megalapítja a Hydrogen Factory Europe-t

Írta: Czékus Mihály - 2024 január 07.

A brüsszeli Kenshiki Forum 2023 rendezvényen a Toyota Motor Europe (TME) bejelentette a Hydrogen Factory Europe megalapítását, amely egy új vállalkozás a hidrogéntechnológia és -rendszerek kereskedelmi forgalomba hozatalára – a fejlesztéstől a gyártáson át az értékesítésig és az értékesítés utáni szolgáltatásokig mindenre kiterjed. A Belgiumban található Hidrogéngyár a több üzemanyagcellás rendszerek gyártásáért és a kereskedelmi partnerségek egyre bővülő csoportjának támogatásáért lesz felelős, összhangban a japán vállalat stratégiájával, amely szerint 2040-ig szén-dioxid-semlegességet kíván elérni Európában, tíz évvel megelőzve a Toyota globális piacát. A Toyota arra számít, hogy 2030-ra Európa a világ egyik legnagyobb hidrogén-üzemanyagcellás piaca lesz, a különböző mobilitási és energiatermelési alkalmazások folyamatos felgyorsulásával. A növekvő beruházások és a szabályozási intézkedések ösztönzik a fejlődést és a piac növekedését. 

Toyota

A megújuló energiákról szóló irányelv (REDIII) nemrégiben történő megerősítése megköveteli, hogy az európai iparban felhasznált hidrogén 42%-ának fenntartható forrásból kell származnia 2030-ra.

A Toyota 2015-ben mutatta be a világ első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás szedánját, a Mirait. A második generációs Mirai 2020-ban került piacra, megerősítve a vállalat elkötelezettségét a hidrogénüzemű személygépjárművek iránt. Az üzemanyagcellás elektromos személygépkocsik nagy hatótávolságot és gyors tankolást tesznek lehetővé és ebből a négyajtós limuzinból több mint 1000 üzemel Párizsban taxiként.

Ahogy a brüsszeli konferencián is bebizonyosodott, a Toyota tovább bővíti kutatásait a könnyű FCEV-k felé. Megtekinthető volt az első hidrogénüzemű Hilux FCEV Prototype pick-upja. A Toyota által vezetett brit konzorcium által készített prototípus bemutatja, hogyan lehet üzemanyagcellát beépíteni egy kisteherautóba.