Az európai piacokon növekszik a kereslet a kicsomagolt termékek iránt. De miért is?
Az olasz F.lli Napolitano nevű cég azt tapasztalja, hogy Európában – szemben például a hazai kimutatásokkal – csökken a csomagolt zöldségek iránti kereslet. Ennek két oka van: a műanyaghulladék csökkentése és a csomagolóanyagok drágulása. A F.lli Napolitano különféle fűszer- és más növényeket termel és forgalmaz. Kis rukkola-dobozkából 50 ezret is eladnak hetente. Mivel ezek a kis csomagocskák nyitottak, nemcsak kevesebb alapanyagot igényelnek, de roppant mutatósak is. – Észrevettük, hogy ezt a formátumot nagyra értékelik a kis-, vendéglátó- és nagykereskedelmi piacok egyaránt – mondja a cég vezetője. A nyitott formátum új trendet is jelez egyben, és különösen népszerű a német kiskereskedelemmel; az ilyen csomagolások megrendelése évről évre nő.