Párizsban hamarosan lehetőség nyílhat a világ első elektromos légitaxi szolgáltatás igénybevételére. Amennyiben addigra a szükséges hatósági engedélyek rendelkezésre áll, akkor az első taxik a 2024-es olimpiai játékok idején útjukra indulhatnak. A tervek szerint az első időszakban csak személyszállítás szerepel a szolgáltatások között. De, később ezt szeretnék kiterjeszteni például áruszállításra vagy sürgős igénybevételű egészségügyi eszközök szállítására.
A projektet felügyelő német Volocopter átfogó célja az, hogy az ő VoloCity névre hallgató légitaxjuk szálljon fel először az egekbe (vagy pontosabban az alsó légtérbe), mielőtt bármely más UAM-versenytárs eVTOL-lal (elektromos függőleges fel- és leszálló repülőgép) repül a nyugati féltekén.
A cég úgy gondolja, hogy Párizs logikus választás a számukra. Mégpedig azért, mert ennek a sűrűn lakott francia fővárosnak nagyon nagy szüksége van megoldásra a tömegközlekedési gondjaira, a közutak túlzsúfoltságára, amelyeket jelentős lakossága és a hatalmas gépjárműállomány okoz.
Ráadásul Párizsnak, kedvelt turisztikai célpontként a nyári turista csúccsal is meg kell küzdenie. Tehát a Volocopter az olyan városokat helyezi előtérbe, mint Párizs. Úgy gondoljuk, hogy ha sikerül egy ilyen nagyságrendű városban bejutnunk, akkor más célvárosokban a piacra dobásnak szakszerűen összeállított dominósorként kell következnie. Legalábbis ez az elmélet.
Amíg a kiválasztott repülőgép és az első vertiport már készen áll, a projektgazdáknak még meg kell győzniük a hatóságokat és a szabályozó hatóságokat az engedélyezés érdekében.
Európa első vertiportja, egy tesztterminált Pontoise-ban, Párizs mellett került kialakításra. A projektben jelentős részt vállalt Aéroport de Paris csoport is.
Az új légi jármű négyszer csendesebb, mint egy helikopter és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású légi közlekedés úttörőjének számít. Ez a repülés, amely más felhasználási módokat is lehetővé tesz, mint például csomagok, egészségügyi felszerelések szállítására és sürgősségi utak.