Sorsdöntő a jó együttműködés, ha a tökéletes termékre, az ideális csomagolásra vagy a nagyszerű vásárlói élményre van szükség. De mitől is lesz valójában kiváló a partnerség?
2023 márciusában a skandináv szépségápolási márka, a Lumene és a Metsä Board képviselői látogatást tettek a lett fővárosban, a Rigában található VG Kvadra Pak hajtogatottdoboz-gyártó cégnél. A Van Genechten Packaging Group (VGP) privát csomagolóvállalathoz tartozó VG Kvadra Pakot arra kérték fel, hogy a Lumene és a Metsä Board számára a helyszínen demonstrálja egy új termék nyomtatási minőségét.
Yulia Sorokivskaya, a VG Kvadra Pak ügyfélmenedzsere szerint a találkozó a Lumene Advent Calendar 2023 első tesztnyomtatásának elvégzéséről szólt.
„Közösen akartuk biztosítani, hogy a dizájn reprodukciója pontosan megfeleljen az előírásoknak” – magyarázta. Sorokivskaya felidézte, hogy az idei adventi naptár kialakítása számos kihívást jelentett. A komplexitás a számos folyamatlépésre és az érintett felekre vezethető vissza, beleértve a csomagolás és a grafikai tervezés finomságát, valamint a befejező technológiák gondos kiválasztását és a logisztika összehangolását.
Hiszem, ha látom
Kifizetődött az erőfeszítés. A rigai látogatás során a márkatulajdonos Lumene elégedett volt a csomagolás nyomtatási minőségével. Essi Arola, a Lumene K+F fenntarthatósági és csomagolási vezetője le volt nyűgözve az eredménytől: „Minden gyártási szempontot jól megoldottak, és nagyon elégedettek voltunk azzal, amit Rigában láttunk.”
A VG Kvadra Paknál tett látogatás lehetőséget adott Arolának és csapatának, hogy a gyakorlatban is megismerkedjenek a naptárral. A színvilág és más részletek különböző aspektusainak a közelebbi megtekintése gyorsan meggyőzte őket arról, hogy a naptár rendkívül kedvező fogadtatásra fog találni.
Yulia Sorokivskaya elmagyarázta, hogy a VGP a tesztnyomtatási fázisban nagy hangsúlyt fektet az ügyfelekkel való szoros együttműködésre. „Ez az együttműködés lehetővé teszi, hogy még az ügyfelek legkülönlegesebb elvárásait is figyelembe vehessük, és a lehető legjobb eredményt tudjuk elérni” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a vállalat legfőbb prioritása a minőség.
Határtalan innováció
Ilkka Harju, a Metsä Board csomagolási szolgáltatásokért felelős igazgatója szerint az ilyen véleménycsere az iparág fejlődésének hajtóereje. „Rendelkezünk a szükséges technológiákkal és tudással ahhoz, hogy mindenféle ötletet költséghatékonyan megvalósítsunk” – mondta Harju.
A rigai találkozó azonban nem csak a minőségellenőrzésről szólt. Harju így emlékszik vissza: „A nap folyamán a fő hangsúly a termékfejlesztésen és a lehetséges következő lépéseken volt. Azon, hogy milyen innovációkat tudnánk közösen megvalósítani. A találkozón számos érdekes témát vitattunk meg – többek között a további együttműködést más új és izgalmas, például a 2024-re tervezett projektekben.” A csomagolástervezőink tapasztalatot szereztek a Metsä Board csapatával való együttműködésben, és tudásukat, kreatív ötleteiket megosztották a Lumenevel. „Küldetésünk, hogy megvalósítsuk ügyfeleink ötleteit, és hiszünk abban, hogy a legjobb eredményeket csak az ügyfelek és minden más érintett üzleti partner bevonásával végzett csapatmunkával érhetjük el.”
A brainstorming innovációt teremt
Arola szerint a Lumene számára rendkívül fontosak a csomagolóanyag-gyártóknál tett gyakori látogatások, amelyek kiváló alkalmat teremtenek a közös ötletelésre. „Tapasztalataink szerint az ilyen helyszíni találkozók nagyon konstruktívak, és rendszeresen új ötleteket inspirálnak.” Arola szerint a Metsä Board kartonját is dicséret illeti: „Tudjuk, hogy a Metsä Board, mint innovációs vezető, képes az inspiráló új dolgokra”. Véleménye szerint a Metsä Board megalapozott ismeretei izgalmas lehetőségeket nyitnak meg az ambiciózus közös projektek számára az anyagok és technológiák terén. Arola több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a csomagolások, az anyagok és a gyártás területén.
„A Lumenenél egyre inkább fenntarthatóbbá tesszük a kozmetikai csomagolásainkat azáltal, hogy újrahasznosított anyagokat használunk, és megkönnyítjük az újrahasznosítást a termékek életciklusának végén. Ugyanakkor folyamatosan keressük az alapvetően új, innovatív anyagokat. A Metsä fontos partnerünk ebben a törekvésünkben” – hangsúlyozta Arola.
Sok múlik a jó anyagon
A Lumene adventi naptáraihoz a MetsäBoard Pro FBB Brightot használják – egy olyan kartont, amely Sorokivskaya szerint ideális a kiváló minőségű szépség- és kozmetikai termékek csomagolásához. Kiváló simasága, felületi tulajdonságai és mindkét oldalán világos felülete kiemelkedő nyomtatási eredményt biztosít – például magasfényű lakkozásnál, meleg fóliaprégelésnél és egyéb speciális felületnemesítési effektusoknál, amelyek különösen fontosak voltak ennél a terméknél.
Sorokivskaya szerint kulcsfontosságú a hatékony együttműködés az olyan beszállítókkal, mint a Metsä Board, mivel a csomagolási szakértők így alaposan megértik és felismerik az anyagban rejlő összes lehetőséget. „Ebben az esetben például a Metsä Board csapata ajánlotta a legmegfelelőbb kartonválasztékot. Ez lehetővé tette a tervezőcsapatunk számára, hogy az ügyfél igényeihez igazodó kiváló térfogat-meghatározási megoldásokat találjon, és az első osztályú minőségen túl pontos határidőre történő szállítást biztosítson” – tette hozzá Sorokivskaya.
Visszatérés a személyes kapcsolathoz
Az interakció csak a személyes érintkezésben tud igazán kibontakozni. A világjárvány idején a találkozókat csak a Microsoft Teams segítségével lehetett lebonyolítani, ami után üdítő érzés, hogy a dolgokat ismét személyesen és a helyszínen lehet intézni – mondta Harju. Ezeken a találkozókon sokkal könnyebb visszajelzést adni és átbeszélni a különböző témákat. A személyes kapcsolat révén a kommunikáció gördülékenyebbé és természetesebbé válik.
Arola is egyetért ezzel: „A Covid–19 okozta elszigeteltség után mindannyiunknak nagy szüksége van erre. Itt az ideje ismét felvenni a lendületet, és kreatívan együtt dolgozni.”
„Tudjuk, hogy a Metsä Board, mint innovációsvezető, képes az új, inspiráló dolgok megvalósítására” – mondta Essi Arola, a Lumene K+F fenntarthatósági és csomagolási vezetője.
A csomagolás varázslata a Van Genechten Packaging (VGP) vállalatnál
Amikor a VGP-nél az emberek, márkák és hajtogatott kartonok találkoznak, akkor elkerülhetetlenül megtörténik a varázslat. A VGP csaknem 190 éve támaszkodik arra az egyedülálló hatásra, amelyet a csomagolás gyakorol a márkákra, termékekre, emberekre és a bolygónkra – és ezt hatékonyan használja.
A belgiumi Turnhoutban székelő cég ma az egyik utolsó, valóban független európai csomagolási specialista, amely kilenc országban tevékenykedik: 12 hajtogatottkarton-gyártó üzemmel, egy extrudáló telephellyel, valamint egy merev kartondobozok tervezésére és gyártására szakosodott központtal.
Ügyfelei különösen nagyra értékelik a VGP széles körű jelenlétét és függetlenségét. Ezt a vállalat „People first” koncepciója testesíti meg, amely az ügyfélközpontú együttműködést teszi a siker kulcsává, és amely a VGP-nek számos vezető iparági díjat hozott.
A Lumene a körforgásos gazdaságra összpontosít
A Lumene Group egyedi skandináv összetevőkön alapuló kozmetikai termékeket fejleszt, gyárt és forgalmaz. Az 1970-ben alapított finn vállalat két márkával rendelkezik: Lumene (bőrápolás és színezett kozmetikumok) és Cutrin (skandináv haj- és fejbőrápolás). A Lumene nagy hangsúlyt fektet a természetes összetevőkre, és több mint 20 éve a körforgásos gazdaság úttörője a kozmetikai ágazatban.
Fenntarthatóság tekintetében a vállalat holisztikus és szisztematikus megközelítést alkalmaz. A Lumene értékláncának minden érdekeltjével szorosan együttműködik (beszállítók, alkalmazottak, közösségek, vásárlók és fogyasztók), hogy magas minőségű, fenntartható kozmetikumokat kínáljon. A természettel való kapcsolat és a természet védelme a Lumene génjeiben van. A vállalat a skandináv természet védelme és a biológiai sokféleség előmozdítása érdekében például aktívan támogatja a vizes élőhelyek természetközeli állapotának visszaállítását.
A Lumene a biológiailag lebomló termékformulákra összpontosít, megújuló összetevőkkel és skandináv upcycling anyagokkal. A felhasznált anyagok lehetőség szerint újrahasznosítottak és bioalapúak, és tovább hasznosíthatóak. „Évek óta egyik prioritásunk a valóban körkörös ellátási lánc kialakítása” – magyarázta Essi Arola, a Lumene K+F fenntarthatóság és csomagolás vezetője. „A fenntarthatóság tökéletesen illeszkedik a Lumene alapértékeihez, és ezt az ökológiai megközelítést szeretnénk továbbfejleszteni az ellátási láncunk mentén. Végül is senki sem képes egyedül működtetni a körforgásos gazdaságot”.
A Lumene 2025-re öt fenntarthatósági célt tűzött ki maga elé a csomagolásai tekintetében. Az első cél szerint a vállalat 2025-re 20%-kal kevesebb műanyagot kíván felhasználni a csomagolásaiban, mint a 2018-as összehasonlító évben. Másodszor, a Lumene optimalizálni kívánja valamennyi csomagolásának újrahasznosíthatóságát, és 2025-re minden stratégiai bőrápoló csomagolását 100%-ban újrahasznosíthatóvá kívánja tenni. A harmadik cél, hogy 2025-re az összes műanyagcsomagolás 80%-a újrahasznosított műanyagból vagy megújuló (bioalapú, biológiailag lebomló) alapanyagokból készüljön.
A negyedik és ötödik cél előirányozza, hogy 2025-re kizárólag FSC® tanúsítvánnyal rendelkező kartont használjanak, és a szállítási csomagolások is teljes egészében FSC®-nek megfelelő nyersanyagokból készüljenek.
A Lumene Csoport célja, hogy 2030-ra 42%-kal csökkentse CO2-kibocsátását, és 2050-re elérje a nettó nullát az értékláncában.