A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Digitalizáció a cargo-partnernél: nők az informatika élén
A cargo-partner digitális átalakulásában maghatározó szerepet vállalnak az informatikai vezetői – különösen a nők.
-
Egyelőre megáll az üzemanyag árának csökkenése
Megtorpant az üzemanyag árának csökkenése: ezen a héten szerdán a gázolaj és a benzin ára sem változik.
-
Elektromos meghajtású segédmotorokkal bővül a járműpark
A Magyar Posta fejlesztésének célja a magas színvonalú, minőségi szolgáltatás.
-
Dachser: megbízható logisztika és áruszállítás
A Dachser a stabilitást a megbízhatóságot jelenti nehéz időkben is, ezért nem vezetnek be általános „COVID-19 pótdíjat” .
-
Az RCH a Trieszt-Magyarország vonalon
Háromszorosára növekedhet a vonatszám az észak-olasz kikötőből.