A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Manitou terepes targonca – ma sem döntenénk másként
Az EMEL Kft.-nél is bizonyított a Manitou terepes targonca: magasra emel, és a nehéz árut is biztonsággal mozgatja.
-
Új életet kapnak a világ legnagyobb hajókéményei
A legendás óceánjáró szerkezeteinek bontása különleges logisztikai művelet volt, amelyben többtonnás acéltesteket emeltek le.
-
A csomagolás nemcsak a terméket védi – csomagolási megoldások az autóipari beszállítók számára
Hatékonyságjavítás, költségcsökkentés, optimalizálás. Kulcsszavak és egyben kihívások, amelyek a beszállítók mindennapjainak részei.
-
Új korszak a gyártásban
Az önjáró robotok eltörlik az anyagszállítás határait, akár egy repülőgépet is elvisznek a hátukon.
-
Bővült a Rail Cargo Hungaria konténerfuvarozási területe
A Rail Cargo Hungaria bekapcsolódott a trieszti kikötőt Magyarországgal összekötő konténerfuvarozásba.
