A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Ez aztán a „logisztikai” bravúr – csak nem jött be
Közel 140 kisteherautóra nem fizetett biztosítást két német vállalkozás, akik csomagszállító cégeknek szállítottak.
-
Hidrogénüzemű teherautók fuvarozásba integrálását tesztelik
Hidrogénüzemű teherautókat tesztelnek, hogy beigazolják, a hidrogéncellás megoldás a dízelüzemű áruszállítás megoldása.
-
Régióbajnok logisztikai központépült a jövőnek Miskolcon
Rekordidő alatt képes kiszolgálni a gyárat a 20 ezernégyzetméteres, 18 ezer palettás raktárkomplexum
-
Egyre több a női érdeklődő a logisztikai képzések iránt
Az MLE által szervezett logisztikai menedzserképzésre jelentkező női arány 40% körüli, de további emelkedés várható.
-
Egy lépéssel a vihar előtt
Cikkünkben igyekszünk bemutatni a logisztikai és a szállítmányozási iparág legfrissebb történéseit. Elemezzük az elmúlt üzleti év makro- és mikroszintű statisztikáit, illetve rávilágítunk az aktuális trendekre és a várható folyamatokra. A…