A logisztikai cégek már 2017 végén emelték a kézbesítési árakat az online vásárlásoknál, és a tendencia azóta is folyamatos, amit a vásárlók is megéreznek majd – állítja a GKI Digital és az arukereso.hu kutatása. A magyar vevők tavaly 33 milliószor rendeltek terméket online, ezek 70%-át külső logisztikai cég juttatta célba (minden 4. rendelést személyes bolti, vagy saját üzemeltetésű átadóponti átvétellel kértek a vásárlók). A kiszállítás gyakran díjmentesen történt, de a marketingcélú ingyenesség generálta árverseny a csúcsidőszakokban kiszállítási problémákat okozott – így a legnagyobb kereskedők többsége pluszkapacitásokat, preventív intézkedéseket vezetett be, és részben ezek miatt árat emelt. Tény, hogy az utánvétes csomagok kezelése munka- és költségigényesebb: a kézbesítőnek személyesen kell felkeresnie a vevőt, sőt, kártyás fizetőterminál hiányában készpénzt kell kezelnie.
E-biznisz: folyamatos a drágulás
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A pályázat témakörei a csomagolástechnikát is érintik
A tudatos vásárlók egyre jobban a minősített termékeket keresik.
-
Logisztikai nagyberuházás Ecseren
A Weerts Group nagyvállalat 30 hektárnyi területen valósít meg logisztikai fejlesztést, ahol 120 ezer m2 raktár épül.
-
A magyarországi közúti pótkocsik 99 százaléka egyelőre nem alkalmas a vasúti szállításra
MLSZKSZ: jelentősen csökkenhetné a környezetterhelést a kombinált fuvarozás fejlesztése.
-
Egyre zöldebb a logisztika
A MEWA fenntartható megoldásaival a logisztikai vállalatok fontos partnere.
-
A WSZL házhoz szállítást is vállal a Telekom ügyfelek számára
Munkaidő utáni, akár kora esti házhoz szállítást is vállal a logisztikai cég, ahol az ügyfél bankkártyával is fizethet.