fbpx

Ilyen Volvo tehergépkocsi eddig még nem volt

Írta: Csomor Zsolt - 2020 szeptember 26.

A CO2-kibocsátás és a költségcsökkentés miatt egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a hűtött cseppfolyósított gázra, mint üzemanyag. Az új Volvo FH és Volvo FM teherautók ezért olyan motorokkal rendelkeznek majd, amelyek cseppfolyósított földgázzal és biogázzal üzemelnek – ugyanolyan kiváló teljesítményt nyújtva, mint a dízelmotorok.

 

 

Jóval alacsonyabb CO2-kibocsátás

Napjainkban az LNG-üzemű teherautók jelentik a hagyományos dízelüzemű járművek kereskedelmi szempontból legmegfelelőbb alternatíváját a nehézfuvarozás területén: kellően nagy mennyiségben és versenyképes áron érhető el. Több gázüzemű teherautó forgalomba állása kedvező feltételeket teremt ahhoz, hogy idővel növekedjen a cseppfolyósított biogázra történő áttérés aránya is – mondta Lars Mårtensson, a Volvo Trucks Environment and Innovation részlegének igazgatója.

A Volvo Trucks cseppfolyósított biogázhoz és földgázhoz készült hajtásláncának energiahatékonysága a dízelüzemű modellekéhez hasonló, CO2-kibocsátása azonban jóval alacsonyabb. A cseppfolyósított biogáz, más néven bio-LNG használata akár 100%-kal csökkenti a nettó kibocsátás mennyiségét a tartálytól a kerékig mérve (TTW), míg a földgáz használata mintegy 20%-os (TTW) csökkenést jelent (TTW) a hagyományos, az európai szabványnak megfelelő dízelolajhoz képest.

 

 

A jövő a párhuzamosan együtt létező üzemanyagoké

Mivel önmagában egyetlen energiahordozó sem képes megbirkózni az éghajlatváltozással kapcsolatos összes kihívással, a belátható jövőben a különféle üzemanyagok és hajtásláncok továbbra is egymás mellett léteznek majd.

Az új technológia elsajátítása kulcsfontosságú a klímasemlegesség elérése érdekében. Az LNG-üzemű teherautók részesedése fokozatosan növekedni fog Európában, a gázüzemű teherautók azonban nem lesznek képesek az összes szállítási nehézséget megoldani. Az elektromos autók használata fontos szerepet játszik majd mind a helyi, mind a regionális fejlődésben.

A hidrogénes üzemanyagcellákkal működő elektromos autók hosszú távon csökkenhetik a távolsági fuvarozás akkumulátorigényét. Az elektromos autók minden műszaki fejlődése ellenére a belső égésű motorok hatásfokának folyamatos javítása továbbra is kulcsszerepet játszik az éghajlati hatás mérséklésében az elkövetkező évek során.

Kép forrása: Volvo Trucks