A trieszti mélytengeri kikötőből Budapestre heti négy vonatpár közlekedtetésével bekapcsolódott a menetrendszerű vasúti konténerforgalomba a Rail Cargo Hungaria (RCH). Az első, 20 kocsiból álló szerelvény gépeket, gépjárműalkatrészeket, elektronikai berendezéseket és ruhaneműket hozott Ázsiából Budapestre.
A piacvezető magyar vasúti árufuvarozó vállalat ezzel a lépéssel Pireusz, Rijeka és Koper mellett a trieszti dokkot is bekapcsolta konténervonat-hálózatába, amelyet folyamatosan tovább fejleszt. Az észak-olasz kikötőből a tervek szerint december közepétől a vonatszám a háromszorosára is növekedhet.
Alig egy hónap leforgása alatt a többi adriai kikötőből is jelentősen élénkült az árufuvarozás volumene. A budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-et hetente kettővel több importvonatpár köti össze a koperi és a rijekai kikötőkkel egyaránt, de a görög Pireusz és a konténerterminál közötti forgalomnövekedés is hasonló. A déli dokkokba irányuló árukat jelenleg mintegy heti 30 vonatpár továbbítja.
Élénkül a Magyarország és Kína közötti szárazföldi vasúti áruforgalom is. Októberben Hszian (Xi’an) és Jinnan mellett újabb kínai ipari központtal, Shenzhennel jött létre menetrendszerű vasúti összeköttetés. Ez a vonat is Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske).
A Rail Cargo Hungaria augusztus óta tapasztalja a távol-keleti vasúti intermodális forgalom erősödő tendenciáját. A koronavírus negatív hatásait követő időszakban beindult kínai termelés és szállítás április és augusztus között 13%-os növekedést eredményezett az RCH ázsiai intermodális forgalmainak bázisszintjéhez képest, amely egyúttal az adriai kikötők szerepvállalásának átrendeződését is magával hozta.
A Rail Cargo Hungaria vontatásában közlekedő konténervonatok száma jelentősen meghaladta a tavalyi év azonos időszakának volumenét.
Kép forrása: Rail Cargo