Az oroszországi Brjanszki Tejüzem a Milgrad üzletlánc beszállítója. A sajátmárkás termékeinek költséghatékony, mégis figyelemfelkeltő csomagolására talált megoldást Vera Zvereva orosz művészeti igazgató, a dizájn megálmodója.
A tejpiac az FMCG élelmiszeripari termékek struktúrájának több mint 22%-át foglalja el, ezért a tervező olyan egyedi dizájnt akart létrehozni, amely annyira figyelemfelkeltő, hogy segíteni tudja az eladást. A csomagolás egyébként a 2021-es Red Dot Dizájn díjat is elnyerte.
Így néz ki az új csomagolás
A magával ragadó dizájn számos polcos megjelenítési lehetőséget kínál
A csomagolás fő motívuma egy imádnivaló kék macska, amely áthalad a dobozon, és ezzel különböző képeket hoz létre a doboz elforgatásával. „A macska érdeklődéssel néz a fogyasztóra, játszik, kinéz vagy megdermed épp a várakozásban.” – írja honlapján a Display márkaügynökség.
„Bár a koncepciót Brunhilde, művészeti vezetőnk és a koncepció szerzője, Vera Zvereva macskája ihlette, a macskatulajdonosok saját kedvencük viselkedésére is ráismerhetnek az illusztrációkon” – áll a tervezési projekt leírásában.
A tervezők kezdetben három különböző aspektusból közelítették meg a feladatot, más-más célközönséget megcélozva. Az első egy ráncfelvarrott, az eredetivel összhangban lévő arculat volt, a másodikat inkább technológiainak, nagyvárosi, letisztult stílusnak nevezte a tervező, míg a harmadiknál az érzelmi megközelítés volt a fókuszban.
Videó a macskás csomagolásról:
És ha már tej és kreativitás, nézze vissza korábbi cikkünket, mikor egy tőgyet formázott a dizájner: Jól látja, ez egy tehéntőgy. Szinte.