A Volvo Trucks nyergesvontatós kínálata új családtagokkal bővült. Az FH Aero áramvonalasabb külsővel kívánja meghódítani az üzemeltetők szívét. De kapcsolódik hozzá egy még nagyobb meglepetés is.
Nagyobb hatótáv, kiemelkedő vezetői élmény
A Volvo Trucks most bemutatkozott négy új modellje között két dízelhajtású mellett egy gázüzemű és egy elektromos változat is található – közös bennük, hogy mindegyik FH Aero biztosítja az alacsony üzemanyag-fogyasztást, a nagyobb hatótávot, a magasabb szintű biztonságot és a kiemelkedő vezetési élményt.
Az FH Aero komoly aerodinamikai fejlesztéseket tudhat magáénak. Fülkéje 24 centiméterrel hosszabb a hagyományos Volvo FH-hoz képest, ami jelentősen hozzájárult egy aerodinamikusabb kabin létrehozásához. Ez nemcsak alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, hanem jobb vezetési stabilitást is biztosít szeles körülmények mellett. A továbbfejlesztett aerodinamika az elektromos FH Aero modell számára is előnyös a jobb szabadon gurulási tulajdonságoknak köszönhetően. Ez lehetővé teszi fékezés vagy lejtmenet közben az akkumulátorba történő fokozott energia-visszatáplálást, amely majd készen áll a használatra, ha a következő gyorsításkor vagy emelkedőn szükséges.
Az FH Aero modellváltozatok beazonosíthatóságát könnyíti, hogy homlokfalukon megjelenik egy jól felismerhető Volvo Iron Mark, valamint egy Volvo betűlogó. Az FH Aero modelleknél már nincsenek hagyományos visszapillantó tükrök, helyettük kamerás monitorrendszert használnak – olvasható a vezess.hu oldalán.
Az FH Aero modellek az új súrlódásmentes tárcsafékekkel készülnek, jelentős mértékben javítva a fékezőképességet. Az FH Aero fülkéjében USB-C csatlakozók és egy beépített mikrohullámú sütő is elérhető.
Habár a technikai specifikációkat még nem tette közzé a Volvo Trucks, a korábbi hírek igaznak bizonyultak, miszerint a Volvo leelőzi svéd versenytársát a legerősebb motor tekintetében. A sajtóképek között ugyanis megtalálható egy olyan FH16, aminél „780” szerepel a típusszámban. Ez nem más, mint utalás a motor lóerőjére – így mostantól a Volvo rendelkezik az európai piacon elérhető legerősebb kamionnal. A csúcsot eddig a 770 lóerős Scania képviselte.
Az újdonságok piaci bevezetése 2024 és 2025 között folyamatos lesz. A Volvo FH azonban a piaci igények függvényében továbbra is elérhető lesz hagyományos, nem hosszított kabinnal is.