fbpx

Az osztrák gyertyamárka természetes választása az új csomagoláshoz

Írta: Transpack-2024/I. lapszám cikke - 2024 március 23.

Az osztrák Looops gyertyagyártó cég alapítói úgy érezték, hogy a márka megjelenése és hangulata elérte a határait, miközben üzletük nagy ütemben fejlődött. A következő logikus lépés a márkaváltás – beleértve a csomagolás újratervezését is – volt.

Kilenc évvel ezelőtt Markus Niederfriniger és Julia Schliefsteiner elindította a Looops nevű márkáját az osztrák piacon. Kis költségvetésből a két alapító elkezdett természetes illatokat tölteni üvegedényekbe a saját garázsukban, hogy illatos gyertyákat készítsenek. Ma a kézzel készített termékek márkájának több mint 400 üzleti partnere van. Köztük olyan rangos nevek, mint a német Manufactum kiskereskedő, a tekintélyes Nature Hotel Forsthofgut, a meranói Monocle Shop és a népszerű bécsi biobolt, a Staudigl.

A kihívás az új márkaimázshoz illeszkedő tökéletes csomag megtalálása

A vállalkozás kicsiben indult, de azóta új magasságokba nőtt. A termelési volumen növekedésével az alapítók már nem tudták fenntartani, hogy maguk készítsék el újrahasznosított borospalackokból az üvegedényeket. Mivel a gyertyákhoz új típusú tárolóedényekre volt szükség, a teljes termékcsalád márkázása vált aktuálissá. Mivel a külső csomagolást látja először a fogyasztó, ennek is kommunikálnia kellett a termék minőségét és márkaértékeit: tiszta, redukált és hiteles, akárcsak maguk a gyertyákban használt illatanyagok.

„Azt akartuk, hogy az új márkadizájn több legyen, mint csupán vizuális benyomás. Azt szerettük volna, hogy ez tükrözze a Looops útját, az évek során szerzett tapasztalatainkat és azt, hogy miként javította a termékeink minőségét. A csomagolás egészének, az anyagtól kezdve, a látványon át, a tapintási érzetig ezt is illusztrálnia kellett” – magyarázza Julia Schliefsteiner.

Az együttműködés a vásári találkozás partnerséghez vezet

Az alapítók először a nürnbergi Fachpack vásáron fedezték fel a Metsä kartonjait. Amit különösen vonzónak találtak, az a Metsä termékeinek minősége és fenntartható eredete, valamint a vállalat természet- és erdőtulajdonosokhoz fűződő kapcsolata.

Hozzánk hasonlóan a Metsä Board és termékei is nagyszerűen kapcsolódnak a természethez. Ez erős alapja volt a partnerségünknek” – mondta Markus Niederfriniger, a Looops vezérigazgatója.

„A tiszta friss szálak, amelyeket a Metsä a kartonjaihoz használ, megújuló anyagok, amelyek eredete a fenntarthatóan kezelt északi erdőkből eredeztethetőek. Ezért volt logikus választás számunkra” – folytatja Niederfriniger.

Mindkét fél gyorsan megtalálta a közös hangot: „Személyesen ismertem a márkát, és korábban is használtam a gyertyáikat. Amikor a Looops alapítóival a Fachpack kiállításon beszélgettünk, hamar rájöttünk, hogy a fenntarthatóság mindkét vállalat számára rendkívül fontos, és akkor és ott megvizsgálhattuk a lehetőségeket. Könnyű volt így elindítani az együttműködést” – emlékszik vissza Bettina Tschoner-Fuchs, a Metsä Board marketingkommunikációs menedzsere.

A megoldás – merev és természetes kartonpapír, luxus érzéssel

A Looops gyertyáit korábban fehérítetlen kraftkartonba csomagolták hullámkarton betéttel, ezzel is hangsúlyozva a termékek kézműves jellegét. A márkaváltást követően a cég a csomagolást úgy kívánta továbbfejleszteni, hogy az tükrözze a termék minőségét anélkül, hogy elveszítené a naturalista hatást.

A csomagolás minimalista dizájnt kapott, az anyagnak pedig a Metsä könnyű, bevonat nélküli hajtogatott kartonját (MetsäBoard Natural FBB) választották:

•100% megújuló anyag,

•100% OBA-mentes,

•100% újrahasznosítható.

„A bevonat nélküli karton kiváló selymes érzetet kölcsönöz a csomagolásnak, fényessége pedig a lehető legjobban kiemeli a dizájnunkat. Könnyűsége a nagy szilárdsággal kombinálva további előnyökkel jár a könnyű gyártás és a szállítási megtakarítások terén. Egyszerűen nagyszerű termék, és tökéletesen illik hozzánk és a márkánkhoz” – összegezi Markus Niederfriniger.

Forrás: Metsä | Fordította: LUPE Magazin