A brit logisztikai szervezet, a Logistics UK azt kéri a kormánytól, hogy vegye fel a teherautóvezető szakmát a hiányszakmák közé. Ezzel válna lehetővé az, hogy tízezer kamionos vállalhasson munkát az országban. A brit sofőrhiányt egyébként már 100 ezer főre becsülik.
Már most fennakadások tapasztalhatók az ellátási láncban
A Logistics UK csoport szerint a brit kormánynak 10 ezer ideiglenes munkavállalási vízum kiadását kellene lehetővé tennie annak ösztönzésére, hogy az uniós járművezetők visszatérjenek az Egyesült Királyság ellátási láncának támogatásához.
A Repgraph kutatócég elemzése szerint 2020 júniusa óta 14 ezer EU-s nehéz tehergépjármű-vezető hagyta ott az állásást, és csak 600 tért vissza 2021 második negyedévéig. Távozásuk tátongó lyukat hagyott a munkaerőpiacon, amit rövid távú segítséggel kell megoldani – fejtette ki Ahogy Alex Veitch, a Logistics UK közpolitikai vezérigazgatója.
A brit kiskereskedelmi konzorcium azt is megerősítette, hogy „kisebb fennakadások vannak az ellátási láncokban.
Három lépésből áll a terv
Az EU-s sofőrök visszatérésre ösztönzése érdekében a logisztikai szövetség most 10 ezer ideiglenes munkavállalási vízum kiadását kéri az Egyesült Királyság gazdaságának védelme érdekében. A kereskedelmi szövetség a brit kiskereskedelmi konzorciummal (BRC) együtt levelet is küldött a Gazdasági, Energiaügyi és Ipari Stratégiai Minisztériumnak (BEIS), amelyben meghatározták a kormány három legfontosabb lépését a probléma megoldására. védi az ellátási láncokat:
- A DVSA (Járművezető- és Jármű -Szabványügyi Hivatal) vizsgáztatási kapacitását tartósan növelni kell, hogy a hivatal képes legyen a járvány idején felmerült vezetői tesztek lemaradásának feldolgozására. Ez a fennakadás megakadályozta, hogy a leendő teherautó -vezetők ezrei beléphessenek a szakmába.
- A kormánynak felül kell vizsgálnia azt a döntését, hogy nem ad ki ideiglenes munkavállalási vízumot az EU kamionsofőreinek, mivel ezek a sofőrök rövid időn belül növelhetik a belföldi teherautó -munkaerőt.
- Meg kell reformálni a sofőrképzést: az államnak részt kell vállalnia a képzés finanszírozásában, és rugalmasabbá kell tenni a tanulószerződéseket.
Mindezek mellett a kiskereskedelmi és logisztikai ágazatnak proaktív intézkedéseket kell hoznia, például béremelést, bónuszokat és belső képzési programokat – olvasható a trans.iNFO cikkében.