A honi cégek döntő többségének a logisztika (31%), a könyvelés/ bérszámfejtés (28%), illetve az építőipari munkák (21%) kapcsán van szüksége alvállalkozókra. A partnerek bevonása során elsősorban a megbízhatóságot és a jó referenciákat értékelik, illetve leginkább ismeretség és ajánlások révén keresnek alvállalkozókat – idézi a Profitline a Brillit.com 400 hazai cég körében végzett felmérését.
Partnerkeresésénél fontos a megbízhatóság, a referencia és az ár
A kis- és középvállalkozások problémája
A KKV szektorba tartozó cégek gondja általában, hogy egyáltalán feltűnjenek potenciális üzleti partnerként a céges beszerzések radarján. A válaszadó cégek 66%-a dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső partnerekkel, 15% évente, 6% félévente kutat új üzleti kapcsolatok után. A legtöbb nehézségbe a fent említett területeken (kiemelten az építőiparban) ütköznek a cégek, amikor beszállítót keresnek. A válaszadók leginkább a megbízhatóságot (47%), a referenciákat (44%) és az árat (40%) tekintik elsődleges döntési szempontoknak a külső partnerek kiválasztásánál, és csak ezután következik a szakértelem (17%) a listán.
Kommunikáció lényege – könnyen és gyorsan elérhető információk
Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a válaszadók még az ajánlásoknál is lényegesebbnek ítélték a pályázó cég kommunikációját (6%), amiből egyértelműen kiderül, hogy az üzleti kapcsolatoknál kiemelten fontos a láthatóság, és az, hogy könnyen és gyorsan elérhető információkat kapjanak az együttműködés iránt érdeklődő megbízók.