Hihetetlen! 164,8 kilométer hosszú a hatalmas Danyang-Kunshan Nagy-híd. Kína egyértelműen a rekordokra vadászik, ha a „világ csodáinak” építéséről van szó, ezért aligha meglepő, hogy a világ leghosszabb hídja is ebben országban található. A híd vasúti viaduktja áthalad különböző rizsföldeken és sziklás területeken, továbbá keresztezi a szucsoui Yangcheng-tó nyílt vizét is.
A vasút kulcsfontosságú szállítmányozási megoldás
Danyang-Kunshan Nagy-híd (kínai nyelven: 丹昆特大橋, egyszerűsített kínai nyelven: 丹昆特大桥, fonetikusan: „Dān-Kūn tè dà qiáo”) Kunshanban, a kelet-kínai Jiangsu tartomány megyei jogú városában található. Kunshan népessége 2004 óta több mint egymillió fővel növekedett, jelenlegi lakossága 1,65 millió fő. A város évszázadok óta fontos kulturális és gazdasági központnak tekinthető, ugyanis a Peking-Shanghai kereskedelmi útvonal mentén helyezkedik el. Az útszakasz 1462 kilométer hosszan köt össze három nagyvárost; Pekinget, Tianjint és Shanghait. Ennek a kereskedelmi útvonalnak része a Danyang-Kunshan Nagy-híd is, mely Peking és Shanghai között fő vasútvonali összeköttetést biztosít, továbbá az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját alkotja.
Híd vagy „magasított viadukt”?
A hidat 164,8 kilométer hosszú, feszített beton gerendahídnak tervezték, melyet magasított formában (hozzávetőlegesen a földtől 30 méter magasan) valósítottak meg. Ennek következtében a híd klasszikus értelembe vett vasúti viaduktnak tekinthető, amely nagyrészt előre legyártott elemekből épült, tekintve, hogy többnyire szárazföldön halad. Az építési időszak mindössze négy évig tartott, időnként több mint tízezer munkással a helyszínen. A több mint kétezer pillér közül az elsőt 2008 tavaszán öntötték. A dobozgerendákat az útvonal mentén négy, külön erre a célra épített gyártóüzemben gyártották, és onnan egy speciális daruval emelték fel a pillérekre. Időnként minden egyes gyártóüzemben naponta több mint két gerendát gyártottak. Az utolsó gerenda 2009 májusában került a helyére, így már 2010 novemberében befejeződhetettek a pályafektetési munkálatok.
Vasúti szállítmányozást érintő aktualitások
Kína ismét bizonyította a nagysebességű vasút területén szerzett szakértelmét, és minden bizonnyal a jövőben is lenyűgöző projektekkel fogja felhívni magára a figyelmet. Azonban a jelenlegi orosz-ukrán konfliktus nagymértékben befolyásolja az áruforgalom alakulását. A háborús helyzet megnehezíti Európa és Távol-Kelet között a szállítmányozást, ugyanis a Kínából induló és érkező vasúti szállításokat a bevezetett szankciók miatt több szállítmányozó cégnél is szüneteltetik. A cargo-partner Kft. mélységesen aggódik az ukrajnai fejlemények miatt, és alapos figyelemmel kíséri a helyzetet. Az intézkedés által kialakult nehézségek kezelését személyes ügynek tekintjük, ezért továbbra is mindent megteszünk, hogy ügyfeleink küldeményeit a különböző szállítmányozási megoldásainkkal a megadott határidőre pontosan és biztonságosan kézbesítsük, míg a vasúti norma visszaáll a régi kerékvágásba.
További információkért keressen minket az alábbi elérhetőségek egyikén!
Telefonszám: +36 29 620 300
E-mail: [email protected]
A cargo-partner magántulajdonban lévő, teljes körű info-logisztikai szolgáltató, amely légi, tengeri, vasúti, közúti szállítmányozási és raktározási megoldások átfogó portfólióját kínálja. Az informatika és az ellátási lánc optimalizálása területén közel 40 év alatt szerzett szaktudása segítségével a vállalat személyre szabott szolgáltatásokat nyújt az iparágak széles skálájához, hogy világszerte versenyelőnyt teremtsen ügyfeleinek. Az 1983-ban alapított cargo-partner forgalma 2021-ben meghaladta a több mint egymilliárd eurós árbevételt, és jelenleg világszerte 3250 főt alkalmaz.