Az Essity a világ egyik vezető higiéniai és egészségügyi cikkeket gyártó nemzetközi vállalata, melyet 1929-ben Svédországban alapítottak akkor még SCA néven. A vállalat 1992-ben, 30 éve lépett be a magyar piacra, Tork márkája pedig, amely a Business Superbrands díj 2008-as magyarországi megalapításakor az első díjazottak közé tartozott, azóta 11 alkalommal részesült az elismerésben. A vállalat számos fenntartható megoldást kínál partnerei számára.
Higiéniai termékek, melyek hozzájárulnak a fenntarthatóbb működéshez
Az Essity számára a fenntarthatóság az üzleti filozófia alapja, nem csupán a termékekben, de a vállalat teljes működésében megjelenik a „zöld”, jövőközpontú szemlélet. A cég professzionális higiéniai márkája, a Tork megoldásaival a partnerek nemcsak időt és pénzt takaríthatnak meg, hanem működésüket is fenntarthatóbbá tehetik. A márka a higiéniai termékek széles skáláját kínálja: mosdóhigiéniai termékeket, szalvétákat és asztalkultúra kiegészítőket, konyhai valamint ipari törlőpapírokat és tisztítókendőket, melyek mindegyike igazodik a különböző szegmensek igényeihez.
„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy európai összevetésben Magyarországon az egyik legmagasabb a Tork márkaismertsége, ahol majd minden második professzionális higiéniai felhasználó Tork termékeket használ” – mondta Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója.
Fenntartható megoldások
A Tork magyarországi piacra lépése óta számos úttörő megoldást honosított meg. A már két éve elérhető Tork PaperCircle® szolgáltatás lényege, hogy a közösségi mosdókban, irodaházakban használt kéztörlő papírokat visszagyűjtik és újrafelhasználják. A környezettudatos megközelítés a gyártásban is utolérhető. A Tork mintegy 12 milliárd forint értékű befektetés segítségével a búzaszalmát (a búza learatása után megmaradt szármaradványt) is bevonta a papír alapanyagok sorába, helyettesítve így a cellulóztermelés során a körforgásos lánc egyik legjobb minőségű alapanyagát, az irodai papírhulladékot, melynek mennyisége a koronavírus miatt elterjedt, mára pedig egyre általánosabbá váló home office miatt szinte egyik napról a másikra drasztikusan lecsökkent.
Hasonló fejlesztés a 99%-ban megújuló növényi eredetű rostokból készült bioalapú ipari tisztítókendő is, amely 2 kategóriában – a fenntartható termékek és az összesített kategóriában – elnyerte a rangos Interclean Amsterdam innovációs díjat.
A vállalat teljes működését áthatja a körforgásos gondolkodás a nyersanyagok beszerzésétől kezdve, a termékfejlesztésen és a gyártáson át a hulladék újrahasznosításáig. A csomagolásaik 90%-a már ma is megújuló forrásokból származik és 2025-re a műanyag csomagolások 100%-át szeretnék újrahasznosítani, és elérni, hogy azok 30%-ban újrafelhasznált műanyagból készüljenek. Ezen felül a különféle termékekben, és a termelésben újonnan felhasználásra kerülő rostanyagok 100%-a FSC vagy egyéb tanúsított forrásból származik, azaz a felhasznált papír alapanyagául szolgáló fa az erdőfenntarthatósági szempontok szem előtt tartásával került kitermelésre.
Összeállította: Csomor Zsolt