Az Amazon a közelmúltban bejelentette, hogy Európában a szállítási csomagolásának immár 100%-a – a termékek vásárlóihoz történő eljuttatásához szükséges dobozok, zacskók és borítékok – újrahasznosítható. A döntés nem csak az Amazon által önállóan értékesített termékekre vonatkozik, hanem az úgynevezett Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó üzleti partnerekre is.
A vállalat célja, az újrahasznosíthatóságon túl az is, hogy könnyebb, megfelelő méretű csomagolást használjon a hulladék és a szén-dioxid mennyiségének csökkentése érdekében, miközben biztosítja a termékek biztonságos megérkezését.
Ez része annak a hosszú távú munkának, amelyet annak érdekében végez az Amazon, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság terén. A cég továbbra is nagyon aktívan befektet az innovatív technológiába, a gépi tanulásba és a fenntarthatóbb anyagokba, hogy biztosítsa, hogy az általuk alkalmazott csomagolással mindenki elégedett legyen (ügyfelektől az egész bolygóig).
A csak papírból és újrafelhasználható szállítótasakokból készült, párnázott borítékok tesztelése mellett Európa-szerte az Amazon ösztönzőket is bevezet az értékesítési partnerek számára, hogy csökkentsék csomagolásuk mennyiségét az értékláncban.
Minden csomagolást igénylő szállítmány esetében az Amazon önmaga határozza meg a szükséges csomagolás típusát és méretét. A gépi tanulás segíti a vállalatot annak meghatározásában például, hogy mely kisebb termékek esetén alkalmazható papírzacskós csomagolás.
Az elmúlt öt évben a cég mérései alapján, ezek az algoritmusok több mint 35%-kal csökkentették a kartondobozok használatát. Az Amazon ezenkívül arra is algoritmusokat használ, hogy segítse teljesítési központjait a dobozméretek megfelelő kombinációjának kiválasztását és csökkentse a több tételt tartalmazó küldemények külön csomagolását.
Czékus Mihály