Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Az első egyetemi tanári cím a honi csomagolástechnikában
Csomagolástechnika: tudományról és oktatásról egy friss egyetemi tanári kinevezés okán.
-
Modern hulladékkezeléssel egy karbonsemleges világ felé
Sok a hulladék? Az Orwak eszközeivel gyorsabb, takarékosabb és környezetkímélőbb a szelektálás, szállítás, tárolás.
-
Drágább a benzin, mint a gázolaj, 20 forint a differencia
Egy húszas – ennyi a benzin és a gázolaj közötti különbség, ráadásul most a dízel a nyerő.
-
Minden várakozást túlszárnyalt a UPS eredménye
Egész éves viszonylatban történetének legmagasabb bevételéről és korrigált, hígított EPS-éről számolt be közleményében a UPS.
-
Nagymamai varróleckétől a 3D-s tervezésig
Csomagolás: Letícia még a nagymamai varróleckéket is felhasználta elismert terveihez!