fbpx

Csomagolástervezéssel a fenntarthatóságért

Írta: Csomor Zsolt - 2021 március 26.

A Procter & Gamble új termékdesign segítségével tesz az európai csomagolások körforgásos rendszerének megvalósulásáért. Ez összhangban áll kiemelt célkitűzéseivel, melyek szerint 2030-ra 50 százalékkal csökkenti a szűz műanyag felhasználását, a csomagolástervezésnek is köszönhetően.

Értékeli az újrafelhasználhatóságot

A P&G volt az első mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely csatlakozott az Európai Műanyag Újrafeldolgozók (Plastics Recyclers Europe) által alapított RecyClass platformhoz, mely elősegíti és értékeli a műanyag csomagolások újrafeldolgozhatóságát.

 

csomagolástervezés szűz műanyag környezetvédelem
A RecyClass értékeli a műanyag csomagolások újrafeldolgozhatóságát (Kép forrása: Packaging Europe)

 

A független, országokon átívelő kezdeményezés újrahasznosíthatósági módszertant, csomagolástervezési útmutatót és termékcsomagolás értékelési eljárást dolgozott ki. Ide tartozik egy újrahasznosíthatósági megfelelőségi, illetve csomagolás-technológiai elfogadási eljárás is. A RecyClass igazolja az újrafeldolgozási követelményeknek való megfelelőséget, amely így elősegíti a műanyag csomagolások körkörössé válását és nyomon követhetőségét az egész értékláncon át.

A P&G rekord magas, 12 termékcsomagolási és technológiai jóváhagyást kapott újratervezett hajápoló, háztartási és textilápolási (Oral-B, Tide, Ariel) márkáinak csomagolását illetően, melyek megfelelnek a RecyClass által meghatározott újrahasznosításra vonatkozó kritériumainak.

 

Könnyebb válogatás vízjellel

A P&G 20 vezető márkája, mint az Always, Ariel, Dawn, Fairy (Jar), Febreze, Head&Shoulders, Pantene, Pampers és a Tide 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható csomagolást vezet be. A vállalat kiemelt célja a szűz műanyag felhasználásának 50%-os csökkentése 2030-ig – olvasható a dontwasteit.hu oldalon. A P&G vezetésével 2015-ben indult a HolyGrail projekt, amely díjnyertes technológiát hozott a csomagolási hulladékok könnyebb válogatására. Eszerint a csomagolásra egy vízjel kerül, amely a könnyebb szétválogatás elősegítése révén növeli az újrahasznosított műanyagok minőségét és mennyiségét.

A P&G borotválkozási márkái, a Gillette és a Venus 100%-ban áttér az újrahasznosítható karton csomagolásra, amelynek révén egy év alatt 300 millió tonna műanyaggal kevesebb kerül a polcokra.

Európában a P&G textilépolási és háztartási márkái, köztük az Ariel, a Lenor és a Fairy mosó- és mosogatókapszulái az egyrétegű, újrahasznosítható polietilénből készült zacskós csomagolásra. A meglévő termékek hosszabb élettartama és a hulladékok minimalizálásának érdekében a P&G tovább dolgozik a LOOP platformmal is.